Jul, jul, strålande jul........

Jag som hade önskat en lagom kall, vit jul =o(.

Kom alldeles nyss in med Lennon från kvällspromenad eller kvällshalka kan man säga. Denna gången höll jag mig på bena det var mer än tidigare på dagen då jag vurpade och fick stilpoäng 9, en bula på armbågen samt en blåmärke på högra skinkan. Det är grejer det!

Igår hade jag en nostalgi stund innan sängdags, läste finska iltasanomat och lästa vilken jullåt hade röstats som årets Jullåt, var givetvis "tvungen" att lyssna den: Vesa-Matti Loiri, sydämmeeni joulun teen, och fälla en tår.......Oh vad jag längtade dit ♥ Jag är nog en självplågare för att jag lyssnade låten 5 gånger. Maken jobbade natten och sängen var kall, stor och jag var så liten...stackars mig.

Nu är det andra bullar i ugnen, sista julklappen till Linn väntar på att slås in, julmaten är handlat samt huset nästan städat. Ingen synd om mig i dag eller!

Men däremot är det synd om Linn idag, jag fick hämta henne från skolan vid 9-tiden för hon mådde inget vidare. Det visas att hon höll på att få feber, jag ber : ingen influensa hit , tack . Fast nu mår hon bättre, febern har minskat och lill-näsan rinner inte lika mycket som mitt på dagen. Puss på min tös!

Matte- och samhälle prov är nu avklarat (första delen) och tyvärr det blev VG istället för MVG på matte och samhälle har jag inte fått svar än. Ni vet ju att målet är MVG på båda ämnen, och detta innebär att resten av matte prov MÅSTE prickas!!!! Men "nu är det jul igen, ......" och det innebär: JULLOV!!!!!

Puss och Kram på alla mina kära vänner, vi hörs efter paketöppning ...... 

Ha nu en Riktig God Jul och ät gott och njut av julfriden!


Kommentarer
Postat av: Prillan

Önskar er en underbar jul så ses vi snart :)

Kramisar Pernilla, gubbe, barnen & "kompis" :)

2007-12-21 @ 13:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0