Suprise, ett nytt inlägg redan.......

Sorry, tiden går fort, hade ju bestämt att uppdatera oftare men det bidde flera dagar nu oxå =(

Nu börjar även det gamla vardagsrummet att finna sin nya stil, maken håller på att sätta upp stenväggen och jag håller i penseln som vanligt (fy, inte den penseln.....).
Fönsterkarmarna har fått sin antikvit färg samt väggen bakom kaminen har blivit målat med vit strukturfärg. Attan vilken jobbig färg det var att måla med, det stog att måla antingen med rollen eller med penseln, jag valde pensseln för färgen fastnade inte på rollen. Fick måla ut "gröten" med små drag för att få den överhuvudtaget på väggen. Vitsen med sen sådan färg är att det blir som murputs, så där knottrigt och visst blev det så, fint och som rappat yta, men vilket jobb ! Svetten bara lackade och axeln värkte men är man en surfinne så är det ingen problem, bit ihop och jobba!

För övrigt i helgen hade vi Anki och Krister från Njurunda på besök. Jag hade lagat gryta av älg, recepten hittar de nere, hittat en god vin till. Gott!!!  När maten hade sjunkit ner tog vi fram Singstar, roligt värre. Att gästerna for hem vid 03 tiden talar om att vi hade skojit. Tack för titten, nästa middag äter vi hos er!

Näh, nu måste jag nog lägga mig, tidig morgon igen!

Här kommer recept på grytan, vilken jag fick av min fd arbetskamrat Hjördis för många år sedan!

Ca 1 kg kött (kotletter, filé älg....)
7 dl creme fraishe
5 dl grädde
3/4 dl thaisås 
3/4 dl kinesisk soja

Stek köttet och lägg den på botten på en form. Blanda resten i en röra och bred över . Låt vara i ugnen till rätten fått fin färg. (200 grader) Servera med kokt potatis.   

Smaklig måltid! Värd att prova.

Kommentarer
Postat av: Prillan

Näe nu tror jag! Även om det var ett tag sedan senaste inlägget så kors va de va kul å läsa här igen! Oj va ni kämpar på hemma, dags för en ny visit för att se hur ni fått de tro ja ;)

Å näe - ingen bebbe ida heller - börja tro på "som förra ggn" att de kanske är 4!! veckor kvar :(

Men de visar sig!

Kramis

2008-04-15 @ 08:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0