Den fartfyllda finnen glömde bort att bromsa!


Det är sant, jag har nog, troligen, kanske...... haft för högt fart i mitt liv och det resulterade 3,5 dagars lång sjukhusvistelse med massor av olika prov,  vill tacka den svenska sjukvården än en gång!

Jag tar i stora hela och vill att alla ska stanna upp och se över sin "fart" , detta är såååå onödigt.

Jag började att sluddra (utan promiller), gick på dörrposter och var allmänt vinglig, fick huvudvärk på hö sida samt att några av fingrar domnade bort av och till. Familjen blev jätteorolig och för att lugna dem gick jag med på att boka läkarbesök för att kontrollera hälsan.
Fick inte komma till vårdcentralen utan hon utmanade mig att söka akuten omedelbart, Vad tänkte jag? Jo men det går inte, jag ska ju till jobbet om typ 30 min. Familjen stog på, åk till  akuten
♥ TACK, min underbar make och fam, ni är mitt allt!.
OK, jag ska kolla med rekryteringen, där svaret blev. HÄLSAN GÅR FÖRE ALLT ANNAT och att få folk på plats var inget som jag behövde oroa för, det var deras problem, Tack Maria!

Jag kör själv, så klart, ska ju bara lämna nårga blodprov o ev röntgen men sedan skulle jag hem. 
Vad hände: jag blev inlagd och det skulle redas ut vad som var fel. 
Skallröntgen, blodprover, ryggmärgsprov (det värsta hittills), magnetröntgen etc
Resultat: inget neurologiskt fel, alltså inga hjärnproppar, stroke eller liknande. TACK, Gud, eller någon, för mitt liv.
Det kan vara stressrelatarade symptom men alltså inget som de fastställde. Men jag fick en tankeställare.

Vad har jag gjort sedan onsdag efter ryggmärgsprovet? Jo, legat i sängen med en fruktansvärt huvudvärk!
(Kom hem i fredags em, tack till Marita, vår gudumliga grannen som tog hem både mig och bilen.)
Det finns en liten % som får huvudvärk efter ryggmärgsprovet, och så klart tillhör jag till den %.  Det har gott hyfsad när jag har legat rakt utan kudde, men så fort jag kliver upp/lyfter huvudet så kändes det att trycket kommer att spräcka skallen på mig.
 
Idag är det bättre, har tom varit upprätt en stund när jag tog en dusch och jag har överlevt smärtan. Nu är det enbart en "vanlig" huvudvärk som plågar. Jag orkar inte vara uppe än men hoppas att det värsta är över.


Nu vill jag bli bra igen och bl.a  åka hälsa på "store brosan". Jag längtar så mycket efter att få presentera oss tll dig, kompis! Och att få gratulera de stolta föräldrar. Vi kommer snart!

Nästa gång jag skriver så handlar det bl a om Princessan Therése, på balen. Ev lägger jag upp bilder om henne. Måste fråga henne först.....

Ha de´ och vi kollar allihopa att bromsen fungerar, eller hur ?

Dagens visdom från Marcus  i Åkarp:

Kasta aldrig arga igelkottar i ballongaffären.

Kommentarer
Postat av: Maria Ö

var rädd om dig..

2008-05-19 @ 16:48:11
Postat av: Prillan

Ja nu ser du till å tänk efter FÖRE :)

Ni är så välkommen när du mår bra!

PS. Vilken fin sajt Linn har skaffat - kul med en till att hålla ögonen på :)

Kramis Pernilla

2008-05-20 @ 22:58:10
Postat av: Prillan

Hej, ja han blir bara större & större :)

Peter är pappaledig tom Torsdag nästa vecka, dvs hemma även dagtid, men antar att Linn vill hänka ;) Onsdag fyller Mikaela år så då har vi fullt upp. Men Måndag eller Tisdag kväll går nog bra. Vi kan väl höras i helgen!

Fortsätt ta det lugnt & tänk på HÄLSAN!!

Kramis Pernilla

2008-05-23 @ 13:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0