Med våren blommar även mitt blogg upp........eller????

Hej igen!!!

Det blev en lång väntan igen för er som kollar in hos mig. Men nu får ni lite nytt från fru Jonsson.

Svårt att hitta en bra början men MEST vill jag att en viss "kompis"  skulle visa sin ankomst, håller tummarna stenhårt, för kanske idag har det hänt!

Åter till de andra saker som hänt sistone, renoveringen har nått sitt slut, under helgen har tapeterna samt tak- och golvlistorna kommit på plats. Gissa om det blev tjusigt????? Urläckert, jag lovar! Matsalsmöbeln är även den beställt, oljad ek med 8 RÖDA skinnstolar, med leveranslöfte v. 22. De klubbfåtöljerna som ska placeras vid kaminen har vi troligtvis hittat, det ända som saknas är prisuppgift samt leveranstid. Det känns så skönt, äntligen kan vi tänka något annat än färger, modeller, former........ som t.ex.  barnen, jo, de har förtjänat lite extra uppmärksamhet.

Så imorgon ska jag ta bägge ungarna till Birsta City, vi måste nämligen hitta finskor till båda, främst till Therése. Hon ska prova balklänningen på fredag och behöver skor för längd justeringen. Vår "princessa", hon kommer att vara den vackraste på den kvällen!  Även "lill-princessan" behöver skor till avslutningen och syrrans student, även kläder men det är inte lika brådis att dem. Ser fram emot lite tjejshopping!

Idag har Andreas konfirmerat sig, Grattis. Det var fint, lite lättare gudtjänst med mindre av predika. Jag tog nattvarden som vanligt, tycker att det tillhör traditionerna runt konfirmationen, men fick ingen med mig av vårt gäng. Tråkigt!
Efter kyrkan blev det smörgåstårta och fika hos Inger. Tack! Andreas fick massor av fina kill-smycken som han verkade vara nöjd med. Moppen får han vänta tills -09 (för november lär vara fel månad för mopedåkning).

Vill även tacka våra goda grannar för en trevlig sista-april med god mat och trevligt sällskap. Skönt att komma bort när sitt eget hem ser ut som att bomben har explorerat. Vår tur att bjuda näst =o)

Återseende! Näkemiin!

Kommentarer
Postat av: Prillan

Ja de va inte igår man fick läsa ngt nytt på denna sajt!

Å Näe - ingen Kompis är ute än :( Barnmorskebesök imorrn & ev ultra på fredag... så vi får allt vänta lite till!

Måste nästan komma på ett besök till Alnö för att kika hur ni fått de? Ledig nån dag kanske???

kramis Tjockisen!

2008-05-05 @ 10:06:04
Postat av: Enquistan

Hejsan nu har jag hittat din blogg efter diverse datorproblem,vilken kanon bra blogg du skriver,vi synes på torsdag förmiddag kram.

2008-05-10 @ 21:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0